robenlinda.reismee.nl

3 en 4 september Darwin

Zondag 3 september

Vanmorgen om 7.00 uur met zijn drietjes vertrokken voor een rit van a n 1 uur en 15 minuten naar het vliegveld van Brisbane. We gingen een paar dagen naar Darwin in het Noorden, een vlucht van 4 uur. In Darwin aangekomen stond Cory, de vriend van Irene, ons op te wachten. Hij woont daar en we zijn er heengegaan om kennis met hem te maken. De begroeting was hartelijk. Goede eerste indruk! Buiten aangekomen was het snikheet, 32 graden. We gingen lunchen bij de Waterfront en maakten nader kennis met hem. Het klikte goed. En wat is het jonge stel verliefd! Irene ging met hem mee naar huis om kennis te maken met wat familieleden van Cory en bleef bij Cory slapen. Rob en ik liepen nog wat rond bij het Waterfront en liepen terug naar ons hotel (Cory had ons eerder naar het hotel gebracht waar we alvast de bagage hadden afgegeven), een wandeling van 20 minuutjes. In het hotel even wat gerust voordat we naar de avondmarkt gingen. Het was nog zeer warm toen wij weer terug liepen naar Waterfront, waar de markt moest zijn. Helaas geen Markt. Na wat rondvragen, bleek de markt 35 minuten elders te liggen. Dit werd ons te gortig en hebben we maar een Über besteld. Om19.00 uur waren we op de Mindline Beach Sunset Market. Dat is een foodmarkt met allerlei internationaal eten. Er waren zelfs poffertjes. Daarvan hebben we samen één bakje genomen met aardbeien en cream, heerlijk. We blijven Hollanders! Er waren nog meer kramen met Australische artikelen. Nog wat rondgelopen en daarna teruggelopen naar het hotel.

Maandag 4 september

Cory en Irene kwamen we ons ophalen bij het hotel, want we gingen uit ontbijten. Het was een heerlijk ontbijt. Trouwens, het was al behoorlijk warm zo ''s morgens vroeg. Na het ontbijt nam Cory ons mee voor een bezoek aan de Jumping Crococodiles, een rit van 40 minuten. Wat was het leuk. Met een boot gingen we de rivier op, die vol zat met krokodillen. De dame die de boot voer kon leuk vertellen en stopte af en toe de boot en deed dan een hengel met vlees eraan in het water, want er kwam dan een krokodil aangezwommen, die dan sprong naar dat vlees. Gaaf gezicht! Tot wel 6 keer aan toe. Leuke excursie. Daarna nog wat foto's gemaakt bij "onechte" krokodillen en door naar een pub voor wat te eten en drinken (lees: bier) Hierna gingen Rob en ik shoppen en Cory en Irene hadden ook nog wat tijd met elkaar alleen. Dat gunden we het jonge stel van harte.

Om 18.30 uur stond de taxi van Cory weer voor en hij bracht ons op een hele gezellige plek aan het water, waar diverse restaurantjes waren. Je eet daar gewoon nog buiten met heerlijke temperaturen. We hebben een hele gezellige avond gehad en Cory bracht ons weer naar ons hotel. Morgenochtend staat ie weer vroeg bij ons hotel om ons weg te brengen naar het vliegveld. Rob en ik gaan met Irene nog een paar dagen naar Cairns, een vlucht van ruim 2 uurtjes. Cory gaat niet mee, want die moet woensdag weer aan het werk.

De kennismaking met Cory stond eigenlijk helemaal niet op de planning, maar hij en Irene gaan volgende maand samenwonen in Darwin en je wilt toch weten met wie je dochter samenleeft. Zodoende dit reisje! We zijn heel blij met Cory en wensen hem en Irene heel veel geluk. Ze zijn voor elkaar gemaakt. Het is een prima jongeman. Wij zijn blij met hem.

Ik heb dit verslag even snel op mijn tablet getypt, want we hebben de laptop niet me. We reizen alleen met handbagage en dat zou anders te zwaar worden. Hopelijk lukt het nog om er ook een paar foto's op te zetten.

Groetjes, Linda

Anne Marie

Heel fijn dat jullie de vriend van Irene toch nog hebben gezien! En nu dus verhuizen naar Darwin, ik neem aan dat Marley ook meegaat? Heel leuk voor Irene dat ze gaat samenwonen!Veel plezier maar weer ?

Karin

Wat goed dat jullie nu jullie schoonzoon in levende lijve hebben gezien! Goed gevoel en fijn dat ze het zo leuk hebben met elkaar! Nu lekker een paar dagen genieten met dochterlief alleen!
Veel plezier

Anneke

Wat fijn dat de schoonzoon goed in de smaak viel, het koppeltje ziet er samen gelukkig uit. Jullie hebben alweer leuke ervaringen opgedaan in Darwin, mooi gezicht die krokodillen. En nu weer op naar het volgende avontuur, lekker genieten van het samenzijn.

Ton

Gezellige activiteiten en lekker weertje. Cory kan nu al niet meer stuk bij jullie lees ik al. Lijkt me ook een leuke warme en lieve persoon. Dat ze het maar leuk met elkaar mogen hebben. Prettige reis verder en op jaar het volgende verhaal.

Hans S

Mooi dat Cory door jullie ballotage is gekomen. Net wat je zegt, wel even willen weten wat voor vlees in de kuip nietwaar. Enfin het jonge stel staat in vuur en vlam, dus dan helpt blussen niet.