robenlinda.reismee.nl

Dag 4,5 en 6

Donderdagavond rond 21 uur hadden we nog steeds niets vernomen van onze koffers. Na laatste keer bij de hotelreceptie vragen of zij iets hadden gehoord of gezien, zijn we teleurgesteld naar het vliegveld gegaan om onze vlucht naar Sydney te halen. We waren een uurtje eerder gegaan om nog even bij “lost and found” langs te lopen en daar te informeren. Op het vliegveld aangekomen bleek echter dat “lost and found” achter de douane zit en dat je daar niet zomaar kan komen. Via de infobalie heb ik ontheffing moeten vragen en na een uitgebreide fouillering mocht ik toch even bij de balie langs. Daar aangekomen kreeg ik de mededeling dat de koffers met de vlucht van zaterdag vanaf Jeddah aan zouden komen op Singapore. Van te voren hadden we dit scenario al besproken en hadden besloten om de koffers dan maar bij Irene thuis te laten bezorgen, omdat wij een rondreis van Sydney naar Melbourne in de planning hebben staan. In overleg met de baliemedewerker dat ook zo in gang gezet met als afleverdatum 1 september omdat dat de eerste volle dag is dat we bij Irene zijn en zelf de koffers in ontvangst willen nemen (Irene werkt namelijk tot en met 2 september). Kunnen jullie het nog volgen?

Zonder koffers, maar wel met handbagage vlogen we donderdag op vrijdag om 02.00 uur naar Sydney, een vlucht van 7 uur, die goed en vlot verliep. Op Sydney aangekomen, liepen we naar de immigratie waar Rob zijn nieuwe vriend al stond te wachten. De beste man heette (ook) Robert en dat schiep gelijk een band. Met een gezellig praatje over de kapper, we hebben hetzelfde kapsel, liepen we binnen 2 minuten door naar de douane. De douanebeambte keek ons lachend aan en verwees ons direct naar de uitgang. Vanaf de landing naar buiten heeft geen 40 minuten geduurd. Het kan dus ook weleens meezitten. Buiten aangekomen waren we ons zitvlees zat en besloten we de 2 km naar het hotel lopend te doen. Zonder veel bijzonderheden hebben we daar ingecheckt. Moe maar voldaan hebben we eerst lekker 2 uur in een heerlijk bed geslapen. Na het slaapje even opgefrist, boodschappen gedaan en gegeten. Na het eten vielen we beiden om van de slaap en zijn we naar bed gegaan.

Na een redelijk goede nacht waren we beiden zaterdagochtend om 7 uur wakker. Met een drukke dag voor de boeg eerst maar even goed ontbeten in het hotel. In chronologische volgorde eerst met een taxi naar het autoverhuurbedrijf gegaan om daar de huurauto op te pikken. Daarna op goed geluk naar een medical center gereden om een dokter te bezoeken die recepten uitschrijft voor mijn medicijnen. Dat lukte wonderbaarlijk in één keer. Bij het zien van de rekening snappen we beiden ook wel waarom. Aansluitend naar de apotheek om het spul op te halen. Ook dat lukte wonderbaarlijk in één keer. Na 20 minuten wachten hadden we dat deel binnen. Toen op kledingjacht want we hadden voor 3 dagen kleding in onze handbagage. Verzin eens wat een mens allemaal nodig heeft. Onderbroeken, sokken, T-shirts, sweatshirts, lange broeken, jassen (was 12 graden met windkracht 5), koeltas, toiletspullen en een reistas om dat allemaal weer in te stoppen voor als we naar Irene vliegen. Nog snel even een mars en snicker naar binnen geduwd en op stap naar onze eerste bestemming die op 250 km lag, dit gelukkig via binnenwegen. Als tussenstop hadden we Fitzroy Falls en daar hebben we voor eerst lekker ontspannen rondgewandeld en rondgekeken. Erg mooi om te zien daar, wel zonnig, koud en winderig maar toch het gevoel van vakantie gekregen. Rustig naar ons hotel gereden, bij het inchecken naar de baliemedewerker gezocht en na diverse telefoontjes ook gevonden. Even de spullen op kamer gezet en lekker fish and chips gegeten in een naburig restaurant. Onze eerste fatsoenlijke maaltijd na Singapore. Wederom vroeg op bed vanwege de jetlag.

Half twee ’s nachts kregen we een berichtje van lost and found dat onze koffers al op Singapore waren aangekomen. Dit met de vraag waar ze bezorgd moesten worden. Al onze inspanningen eerder bleken niet goed doorgekomen of gewoon niet vastgelegd. Na diverse WhatsApp berichtjes heen en weer hebben we in goed overleg besloten dat wij de koffers zelf ophalen in Brisbane op 1 september. Je maakt wat mee ’s nachts. Hierna wederom in slaap gevallen en lekker geslapen tot 7 uur. Na een goed ontbijt op stap gegaan naar onze volgende bestemming Mallacoota, op circa 350 km. Onderweg diverse plekken / stranden bezocht, wat is het hier prachtig. Diverse kangoeroes gezien op Pebbly Beach, lekker gepicknickt bij Australian Rock en een mooie Pinnacles Loop Walk gewandeld. Ons hotel hier Mallacoota is er één met een gouden randje. Mooi hotel, mooie kamer, mooie pub waar we lekker hebben gegeten (inclusief ouderenkorting). Morgenochtend nog even ontbijten en dan weer op stap. We hebben er zin in ?.

Groetjes, Rob

Karin

Super leuk weer om de reisverhalen te lezen!
Wij zijn aan het terug rijden van duitsland!
Gelukkig geen jetlag?

Anne Marie

Tjonge jonge wat een verhaal weer. Maar jullie kunnen nu eindelijk lekker relaxen na al die inspanningen. Op naar het volgende verhaal ?

Anneke Martens

Wat leuk weer om jullie laatste ervaringen te lezen. Wat een energie en tijd heeft al dat regelwerk van jullie koffers gekost, dat krijg je er maar gratis bij naast het ongemak van het gemis van de bagage. Gelukkig weten jullie nu precies waar jullie aan toe zijn. En nu lekker in jullie nieuwe garderobe verder genieten van de kangoeroes en mooie watervallen. Have fun!

Errol

Hey Rob, je klaagt vaak dat je niets mee maakt ? maar daar hebben jullie de eerste dagen van jullie vakantie geen last van, toch?
Gelukkig gaat ‘het vervolg’ van jullie reis volgens plan…nu de koffers nog zien te krijgen.
Hou vol…and have fun! ?

Ton

Leuk om weer ff mee te reizen. Mooi foto's en verhaal. Dat er nog maar veel meer mag volgen. Ben nu al benieuwd hoe het verder met de bagage gaat. Veel plezier, mooie reis en geniet maar lekker. Tot het volgende verslag.

Henny

Leest als een spannend boek, al jullie belevenissen! Ik kijk al weer uit naar de volgende blog. Dat wordt bagage uitzoeken over twee maanden, twee/vier garderobes wordt geheid te zwaar ?

Yvonne

Jeetje jullie hebben al n hoop beleefd. Ik ga jullie weer bolgen. Leuk!

Hans S

Reizen moet ervaringen opleveren nietwaar.