robenlinda.reismee.nl

14 en 15 mei 2022 zaterdag/zondag

Zaterdag: régen!!

Vandaag werden we wakker met régen – voor de zoveelste keer. Dus over de ochtend weinig te melden, behalve dat we boodschappen hebben gedaan; interessant!!

’s Middags hadden we met Irene afgesproken om te gaan midgetgolfen in Holey Moley, dit vond binnen plaats, hoor. We wilden eigenlijk bowlen, maar de hele Goldcoast zocht waarschijnlijk binnenactiviteiten, want alle banen waren tot eind van de dag bezet. We hebben het meteen maar gereserveerd voor de zondag. Het midgetgolfen was leuk. De winnaar was Rob. We hebben nog een biertje gedronken en aan het begin van de avond afscheid genomen van elkaar. Rustig avondje gehouden.

Zondag: waterval en bowlen

Rob en ik hadden gisteren al besloten om toch te proberen een hike te doen, te weten Twin Falls, zie verslag van 13 mei. Dit is gelegen in Springbrook NP. Rond 8.30 uur (early birds) zaten we al in de auto en de weergoden waren ons weer goedgezind. Lichte motregen en aardige temperatuur al. We zouden het wel zien als we op de parkeerplaats zouden staan. Het was drie kwartier rijden. Het was weer een prachtige rit door de bergen. Het werd zelfs een beetje licht in de lucht (probeer dit maar eens 10x achter elkaar te zeggen, haha). Op de parkeerplaats namen we de beslissing om ervoor te gaan! Met paraplu’s en ik had mijn regenjasje aan. Wat zijn we blij dat we hebben doorgezet, prachtige hike (mét regen, hoor!) en wat een watervallen. We moesten klimmen, klauteren, hier en daar uitkijken op de gladde stenen, we werden (zeik)nat van de watervallen waar we lángs moesten, maar het was de moeite meer dan waard. Wat hebben we genóten!! We hebben zulke mooie watervallen gezien, die komen we niet meer gauw tegen en wij vinden ze de mooiste (net als Niagara Falls in Canada), die wij ooit hebben aanschouwd. In/Bij één van de watervallen zagen we zelfs een stel zwemmen. Het was een uur heen en een uur terug wandelen. Bij de auto hebben we gauw ons natte kloffie vervangen door ons droge goed, we waren wel zo verstandig om droge kleding mee te nemen. Hierna naar een restaurantje waar we de koffie en stukje fudge (lekker!) wel hadden verdiend.

Om 1530 uur hebben we Irene opgepikt, want we zouden bowlen bij Holey Moley. Het weer was warm en droog, ja, ja! We hebben een drankje gedaan en toen was het onze tijd om te gaan bowlen. In Australië bespreek je een baan voor 10 beurten ( = één ronde) en dat kan je uitbreiden zoveel je wilt. Wij hebben twee rondes gedaan (kosten € 65 voor één uur! Da’s niet misselijk). En raad eens voor de gein wie er gewonnen heeft: néé, niet Rob, maar ik – ondergetekende – heeft de twee rondes gewonnen!

Hierna gingen we de auto wegbrengen en zijn lopend naar ons stamcafé gegaan om daar weer te eten. Weer lekker gekletst en toen zijn we lopend weer (het was nog steeds droog) naar huis gegaan.

Nu ik dit verslag zit te typen op zondagavond om 2200 uur klettert de regen naar beneden en niet even, maar al twee uur lang, dan weer zachter en dan weer keihard!! Ongelooflijk. We zitten gewoon buiten, want de temperaturen zijn prima.

Het goede nieuws is dat het de komende dagen mooi, zonnig en droog weer moet gaan worden. We gaan morgen een nachtje met zijn drietjes weg naar de Sunshine Coast. Ik hoop dat die streek zijn naam eer aan doet.

Groetjes, Linda

Anne Marie

Hoi ik hoop ook jullie laatste dagen daar heel zonnig verlopen ! ?
Groetjes !!

Ton

Je krijgt waar je recht op hebt, dus het worxtmooi weer. Het gaat nu toch wel hard zo'n laatste week. Geniet nog maar ff lekker van alles. Tot het volgende verhaal.