robenlinda.reismee.nl

Moederdag

Zondag 8 mei 2022

Mothersday

We hebben vrijdag een rustig dagje gehouden. Beetje uitgeslapen en wat gerommeld bij het huis. Rond 11 uur vertrokken we met zijn drietjes naar een mall, waar ze leuke shopwinkels hebben (lees kledingwinkels). Rob was mee om de creditcard te trekken, echter, we vonden het zo zielig dat hij ook een broek “mocht” kopen. Hierna hebben we lekker geluncht, maar wat een hoeveelheden krijg je hier toch (lijkt Amerika wel). We hebben Irene naar huis gebracht en hebben Marley meegenomen naar het doggypark Cabana, waar honden lekker los mogen lopen. Het is een vrij groot park mét water, dus mevrouw heeft ook nog gezwommen. Het was broeierig, dus lekker voor Marley. ’s Avonds hebben we ieder in ons eigen onderkomen gegeten.

Zaterdag 7 mei

’s Morgens hebben Rob en ik boodschappen gedaan voor de bbq, die wij ’s avonds zouden houden. We hebben Elijah ook uitgenodigd. Terug in ons onderkomen, hebben we geluncht en Rob had ’s middags een afspraak met Elijah om een rondje te rijden in diens supersnelle Subaru, een hobby van Elijah. P.S. Rob schrijft hieronder zelf hoe of wat, want deze a-techneut heeft er de ballen verstand van. Enfin, na die rit heeft Rob de jongelui meegenomen in zijn auto naar ons. Ik had ondertussen het een en ander voorbereid en het huis op orde gemaakt. Irene had een lekkere koude pastasalade gemaakt en ze hadden bier meegenomen. We hebben de hele avond buiten gezeten, is toch overdekt, Rob was de bbq-meester en wij de op-eters. Ieder zijn taak. Het begon te regenen en daarna te hózen! Zelfs af en toe een bliksemschicht, maar wij zaten heerlijk onder het afdak. Er kwam zelfs een possum over de schutting lopen, ik dacht dat het eerst een kat was. Ik heb het opgezocht op internet en vond het eruit zien als een grote muis, bah! Hoewel de jongelui mij vertelden, dat het zulke lieve beestjes zijn. Ja, voor hun, niet voor mij. Wat hebben we heerlijk gegeten, gedronken en gelachen, zelfs zo erg, dat de landlady om 2245 uur in haar duster naar buiten kwam om te vragen of het iets zachter kon…. We hebben een móórdavond gehad. In een Uber zijn Irene en Elijah naar huis gegaan.

Zondag 8 mei - Mothersday

Ik werd om 8 uur wakker en Rob vertelde me dat ik om 9 uur klaar moest staan. Verrassingsuitje. Hoe spannend. We haalden Irene op en zij reed ons naar Surfers Paradise, naar de Q1 Skydeck. We gingen met een lift razendsnel omhoog naar zo’n 270 m. Wauw, wat een uitzicht daar over de Goldcoast. Het was ook rondom. Na het bekijken gingen we ontbijten, dat zat er ook bij. Het was een ontbijtbuffet. Heerlijk. Wat een verrassing. Na nog een rondje te hebben gelopen en van het uitzicht te hebben genoten, gingen we weer (razendsnel) naar beneden en de auto. Toen ik was ingestapt, zegt Irene, zo op weg naar het volgende uitje. Nog meer verrassingen. We reden ongeveer een uurtje (ik onderweg diverse keren gevraagd wáár we heen gingen, maar ze zeiden helemaal niets, ik ben niet nieuwsgierig, maar wil gewoon alles weten, ahum). We kwamen bij de verrassing: Fly Bean Cafe. Hiertegenover was een heel groot veld met een view waar je u tegen zegt… prachtig. In het café hebben we nog iets gedronken en toen gingen we weer terug. Wat een prachtige Moederdag heb ik gehad (en na vijf jaar weer eens met Irene gevierd en dat vond ik het allermooiste). Ik hoop dat jullie ook een mooie Moederdag hebben.

P.S. Het was na die avond hozen en onweren vanmorgen weer prima weer. Droog, ietsje kouder, maar prima zo, terwijl de weersvoorspellingen aldoor maar 80% regen aangeeft. Zolang het overdag droog blijft, mag het van mij ’s avonds en ’s nachts wel regenen; heb ik toch geen last van.

P.S. Morgen weer grootse plannen! Stay tuned.

Groetjes, Linda

Addendum Rob

Zaterdagmiddag een rondje gereden met en in Elijah zijn auto. Elijah heeft een Subaru WRX Impreza, AWD (all wheel drive). Het bouwjaar van de auto is 2004. Elijah heeft deze al een poosje en het is zijn passie om er aan te sleutelen en ermee te rijden. Rond half vier stapten we in de Subaru en reden richting Hinze Dam. Het rijden werd regelmatig omgezet naar “laagvliegen”. Onderweg vertelde hij dat hij een grotere turbo, grotere injectiepomp en uiteraard ook sterkere remmen heeft op de auto heeft gemonteerd door de tijd heen. De Subaru waarin we nu reden heeft circa 300 pk’s. Bij de Hinze Dam aangekomen ben ik achter het stuur gekropen. Wel vreemd, stuur rechts, schakelpook links van mij, maar gelukkig de koppeling, rem en gaspedaal zoals het thuis is. Na 1 km wennen zei Elijah, geef maar eens vol gas! Nou, dat heb ik geweten, het was net alsof we met een vliegtuig opstegen, phhhh. Door de acceleratie werd ik diep in de stoel geduwd en het geluid van de motor steeg ook vele decibellen. Na een kort ritje mijnerzijds zijn we toch maar weer van plek gewisseld, Elijah kan er veel beter overweg dan ik. Na nog enkele laagvlieg momenten kwamen we weer bij hun huis aan, heelhuids gelukkig. Zoals de paus waardig heb ik even de grond gekust na een veilige landing. Onderweg vertelde Elijah nog dat hij volgende maand een nieuwe Subaru motor gaat kopen uit Amerika, deze heeft circa 590 pk!!! Deze gaat hij dan van de winter (want dat wordt het hier) inbouwen. Ook andere remmen, velgen en banden horen daar uiteraard bij. We hebben dus een afspraak voor ons volgende bezoek aan Australië, een ritje in zijn (dan) straaljager.

Reacties

Reacties

Karin

Wat een avonturen allemaal!
Het blijft leuk om te lezen hoe jullie aan het genieten zijn

Ton

Heel leuk en boeiende ervaringen. Met zeer warme momenten. We zitten alweer klaar voor de volgende heerlijke en ontroerende verhalen. Keep writing.

Anneke Martens

Wat een leuke dingen hebben jullie weer achter de rug, inclusief een geweldige moederdag. Sowieso omdat Irene erbij is natuurlijk. Hartstikke leuk dat ze zoveel tijd voor jullie kan vrij maken. En wat fijn dat Irene en Elijah nog zo'n goede band hebben. Rob, jouw verhaal gaat ook iets boven mijn pet, iets van kneiterhard gereden en toch wel blij dat je er heelhuids vanaf kwam. Bedankt weer voor het delen van jullie ervaringen en nog veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!