robenlinda.reismee.nl

Dierenopvang en prachtig strand

4 mei 2022 – woensdag

Wat hebben wij vandaag een prachtige dag beleefd. We vertrokken rond 9 uur naar Burleigh, waar Irene een adresje wist om heerlijk te ontbijten en dat was inderdaad zo. Wij Nederlanders zijn dat eigenlijk niet zo gewend, uit ontbijten, maar hier is het heel normaal, net als in andere landen, hoor. Daarna gingen we door naar Currumbin Wildlife Sanctuary, waar zich allemaal Australische dieren bevinden. Een soort van dierentuin als je er door heen loopt, mooi opgezet, maar waar dus ook opvang is voor dieren. Daar aangekomen liepen we meteen door naar waar je op de foto kan met een… KOALA! Mijn favoriete dier. Ik vind ze zó schattig. Die foto maken doen ze met heel veel respect, want eigenlijk is dat tegen mijn principes om foto’s met dieren te maken, maar ik kon dit niet laten. Hoe tegenstrijdig en principieel ben ik…. We kregen CJ. Wat een heerlijk beestje, 6 jaar oud. Zie de foto op de galerij. Ik had tranen in mijn ogen, dat ik CJ in mijn armen kreeg. Je moet hem namelijk onder zijn kont vasthouden en verder mag je niets doen, ik zei al ze doen het met respect. Ik wilde dit al zo lang. Ik zou eerst alleen gaan, maar voor de foto vond ik het toch leuk om de anderen er ook bij te hebben. En de foto is prima geslaagd. Errug blij mee. Daarna gingen we het park rond. Wat was dat een beleving, zeg. Wat hebben we allemaal wel niet gezien: kangoeroes, die liepen vrij rond en konden we voeren. Zo schattig. We hebben verder dingo’s gezien, wallabys, boomkangoeroes, mooie vogels, veel koala’s, Tasmaanse Duivel, rode panda, reptielen (niet mijn ding, maar ja) en nog meer. Er was ook een gedeelte met opgezette dieren, die allemaal uitgestorven zijn, te denken valt aan dodo’s, dinosaurussen etc. Bij de uitgang konden we de foto met CJ ophalen. Wat een prachtige foto. Wat was dat een gedenkwaardig uitje. Genoten.

Vervolgens bracht onze gids (lees Irene) ons naar een prachtig strand met golven, genaamd Snappers Rock. Hier een tijdje doorgebracht. Na wat gedronken te hebben zijn we langzamerhand weer richting Ashmore gereden, waar de rush-hour al begonnen was. Wat een prachtige dag hebben we beleefd.

P.S. Schitterend weer gehad. Droog, zonnig en prima temperaturen. Was zelfs warm.

Ik schrijf dit blog donderdagochtend 5 mei, terwijl jullie liggen te slapen. Het zal vandaag ook nog goed weer zijn, dus we gaan zo vertrekken naar weer leuke bezienswaardigheden. Zin in.

Groetjes,

Linda

Reacties

Reacties

Anneke Martens

Weer een dag om aan de balk te schrijven. Dat wordt voor jullie een heeeeeele lange deze vakantie. Prachtige foto met dat schattige koalabeertje, wat is hij lief! En ik heb ook weer wat geleerd vandaag, wist niet wat rush hour was, moest het opzoeken! Spitsuur dus. Groetjes en nog veel plezier.

Ton

Jouw reis kan niet meer stuk (kon het toch al niet na al het moois tot nu toe) en wat genieten we van jullie belevenissen. Goed dat ze jullie toch eert hebben laten gaan uit dat natuurpark (zeker stiekem in de buidel van moeder kango gekropen haha. Wat staat jullie verder nog voor moois te wachten in het vervolg van de reis? Nu al weer benieuwd naar. Tot gauw!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!