robenlinda.reismee.nl

2e dag Sydney

28 april 2022

Sydney – deel 2

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Na het ontbijt stapten we om 10 uur in de auto richting Sydney, maar wat had onze Marley in gedachten: ze was als eerste in de auto en sprong op de voorbank en ging er niet meer af. Ze is namelijk gewend om in Irenes eigen auto voorin te zitten. We vonden het wel geinig en de oudjes gingen maar achterin zitten. Het is toch niet te geloven… haha. Na wat oponthoud in verband met toch nog wat ochtendspits kwamen we in Sydney aan. Auto in parkeergarage gezet, dezelfde als 2 dagen geleden, want die is de goedkoopste. We stonden namelijk eerst in een parkeergarage, waar het 30 dollar per uur kostte. We zijn meteen omgedraaid en het pfftt gelukkig kostte het niets. Deze garage kostte “maar” 9 dollar per uur, nog geen kattenpis, maar alles beter dan 30 dollar!! Bovengronds spetterde het een beetje, daarom nog een extra plu gekocht, zodat we alle drie een plu hadden. Bleek later goed nodig… We moesten een half uurtje lopen naar de Opera House, dé beroemde, een foto staat op de galerij. Nabij de Opera House ligt de Harbour Bridge, een hele mooie oude brug, waar we trouwens ook onderdoor gereden zijn toen we Sydney binnenkwamen. Je kunt als excursie op de boog omhoog lopen en aan de andere kant weer naar beneden, dan ben je 3 uur onderweg en ben je $ 350,== lichter. No way. We hebben al een paar keer een groep gezien. Die zullen wel geld genoeg hebben gehad… Enfin, bij de eerdergenoemde attracties diverse foto’s genomen, die errug leuk zijn geworden, vind ik zelf. Op de weg naar de Opera House was het gelukkig gestopt met regenen, dus we konden heel veel foto’s nemen. Hierna gingen we naar wijk The Rocks, 5 minuutjes wandelen, om te lunchen in de chocolaterie (de naam doet vermoeden dat je alleen chocola kan kopen, maar niets is minder waar, je kunt er gewoon ontbijten, lunchen en dineren), waar Irene 5 jaar terug 5 maanden heeft gewerkt. Wat is dat toch ook weer een leuke wijk, weer heel anders dan waar we de eerste dag waren, Darling Harbour. We hebben heerlijk geluncht. Omdat het weer begon te regenen (we zaten buiten onder een grote parasol in verband met Marley), hebben we nog maar heerlijke chocolademelk met smaakje toegenomen, totdat de regen zou verdwijnen. Echter, het begon te hozen! Gelukkig nam de regen na verloop van tijd wel af, maar we gingen toch maar. We hebben nog wat verder gewandeld en besloten toen maar om terug te gaan naar ons onderkomen. Irene wilde met Marley nog naar de dogbeach, want die moest immers nog haar energie kwijt.

We gaan zo uit eten.

P.S. Omdat Rob en ik Sydney zó leuk vinden, hebben we besloten om –als Irene weer aan het werk is- over ongeveer 10 dagen terug te vliegen naar Sydney en daar twee 2 nachten te verblijven en Sydney verder te verkennen. Hoewel het moet NIET regenen, anders gaat het feest niet door.

P.S. We zijn regelmatig aangehouden door mensen, die Marley zo leuk vonden en haar wilden aaien. Het is echt een unicum om daar met een hond te lopen. Vroeger werd ik aangehouden door mannen die mij wel leuk vonden, echter die tijd is voorbij… “ik ben vergane glorie”, haha. Toch maar over een Botoxie gaan nadenken?

Morgenochtend (vrijdag) hebben wij een aardige rit te gaan, dus vroeg uit de veren. We gaan namelijk naar Albert (NSW), een rit van bijna 500 km. Hier heeft Irene een jaar in de kroeg gewerkt en gewoond (niet in die kroeg uiteraard), dus dit is/was een belangrijk onderdeel van haar leven hier in Australië. We slapen hier 2 nachten in een cabin. Albert is een dorp / gehucht van toentertijd 16 inwoners(!). En wat zo leuk is, zaterdagavond hebben ze een live-band, ben benieuwd. We kunnen het (eventueel) kruipend af…. én ik hoop er wilde kangoeroes te spotten… Stay tuned!

Groetjes,

Linda

Anneke Martens

Heel leuk de foto's! Die Marley, een moment dacht ik, op zijn Hollands denkend dat Marley achter het stuur had plaats genomen. Ha, ha. Wat genieten jullie en wat leuk om de plekken te bezoeken waar Irene heeft gewerkt. Ik hoop voor jullie dat het beter weer wordt. Blijf schrijven, want wie schrijft die blijft en het is zo leuk om te volgen. Genietze!

Anne Marie

Leuk verhaal weer!

Hans Hoek

Heel leuk jullie zo te kunnen volgen!

Ton

Schitterend hoor. Toch jammer dat Marley ook niet ff een klein pluutje aan haar staart krijgt haha. Oprah Winfrey heeft daar ook die boog omhoog geklommen trouwens en Hugh Jackman (knappe Australische acteur, niet verkeerd om een aaitje van te krijgen) kwam toen langs met een kabel. Kijk maar op YouTube. Maar weer een mooi verhaal. Geniet lekker en sterkte morgen met de 500 km rit.

Karin

??

Henny

Leuk hoor, om zo mee te reizen met jullie verhalen en foto’s! Ga vooral zo door ?
Veel plezier weer verder!

Ineke

Leuk om jullie verhalen zo te kunnen lezen!
Nog veel plezier!