robenlinda.reismee.nl

Reisdag - Prachtige rit en mooi huis

Zondag 24 april 2022

Reisdag – prachtige natuurrit en mooi huis

Tweede reisdag was vanmorgen begonnen om 9.30 uur, een rit van ruim 400 km naar Newcastle, waar we 2 overnachtingen hebben. Rob is begonnen als chauffeur. Was recht-toe recht-aan, dus a piece of cake. Ach, dat is niet eerlijk natuurlijk, hij deed het hartstikke goed. Marley en ik zaten weer prima achterin. Het was een hele mooie route, dwars door de natuur. We hebben nu een paar stops gemaakt om het een en ander goed te bekijken en wat foto’s te schieten, o.a. een gezinsfoto, die zetten we op de fotogalerij. Na 200 km nam Irene het stuur over tot de stad Newcastle (néé, niet in Engeland). Daar hebben we even een wandeling gemaakt en koffie met iets lekkers gedronken/ gegeten. Daarna was het nog een uurtje naar onze accommodatie. Onderweg hierheen nog boodschappen gedaan voor het avondeten.

Toen we bij onze accommodatie arriveerden, zagen we een puinzooi achter het huis liggen. Ja, het huisnummer klopte echt. Het was toch echt ónze accommodatie. Rob en Irene stapten uit om het een en ander eens nader te bekijken…. Irene kwam terug met een gezicht dat niet vrolijk keek. Ze vertelde me dat aan de andere kant van het huis het er ook zo uit zag en dat we daar echt niet gingen slapen. Oef, wat nu? Ze reed de auto naar de achterkant (eigenlijk de zijkant), waar we uitstapten en Rob kwam aangelopen. Ze zei iets tegen Rob en begonnen beiden te lachen…. Ze had me mooi in de maling genomen. Het huis zag/ziet er prima uit met uitzicht vanaf de veranda op het mooie meer. Twee mooie slaapkamers, woonkeuken, redelijke kamer en prima badkamer. Het klapstuk is toch wel de veranda. Na het uitladen van de spullen hebben we hier heerlijk een drankje en hapje genomen en van het uitzicht genoten. Wat een prima plek. Daarna heeft Rob het avondeten klaargemaakt (puur Hollands: balletje gehakt, rode aardappel en bloemkool). Rob en ik hebben hier heerlijk van gesmuld, maar Irene hoefde niet. Later kwamen we er achter, dat ze Hollands eten (gekookte aardappelen en gekookte groenten) nóóit lekker heeft gevonden. Dat hoor je dus 25 jaar later in Australië, haha. Dus die heeft voor haar zelf gezorgd.

Na een gezellige avond zijn we ons mandje ingekropen, zodat we weer klaar zijn voor een volgende mooie dag.

P.S. Het weer was prima vandaag. Onderweg paar keer een licht buitje, maar het trok al gauw open. Morgen wordt het ook prima weer om weer leuke dingen te doen.

Groetjes,

Linda

Karin

Leuk hoor jullie blog!
Wat een eevaringen❤️

Ton

Weer een aantal mooie belevenissen mee mogen maken. Het blijft boeiend en zeer interessant om het gezin (nog) beter te leren kennen. Heerlijk en weinig veranderd hoor, haha. Op naar een nieuwe dag en verhaal.

Anneke Martens

Wat een geweldig mooi uitzicht vanaf jullie huis?. Erg leuk om jullie zo dagelijks te volgen. Veel plezier nog op dit prachtige stekkie.

Mirjam

Haha..wat een heerlijk verhaal weer. En Linda niet meer zoveel happen ??. Ik kijk nu al uit naar jullie nieuwe verhaal. Groetjes aan iedereen ??