robenlinda.reismee.nl

Roundtrip en waterval

Zaterdag 23 april 2022

Reisdag en waterval

Fijn dat zoveel mensen “meereizen” met ons. Dat doet ons deugd!

Vandaag zijn we begonnen aan een roundtrip met zijn drietjes en daar Marley ook van de partij is, dus met zijn viertjes. Globaal zullen het stops zijn, waar Irene heeft gewerkt en gewoond gedurende haar backpack-tijd, een zgn. trip to memorylane. We reizen naar de staat New South Wales, waar het grootste gedeelte van de reis zal plaatsvinden. Ik kan verklappen, dat Sydney ook op de lijst staat.

Vanmorgen om 8.30 uur zijn we vertrokken uit Ashmore. Eerst de tank nog even volgegooid. We betaalden omgerekend ongeveer € 1,10 per liter…. Hoezo € 2,20 in Nederland? 100% more. Toch ongelooflijk. Voor de benzineprijs zou je hier al gaan wonen…. We hebben één korte (pi(t)s)stop gehad, omdat Irene – die reed – van opschieten houdt. Als zij tijdens haar backpack-tijd naar een andere omgeving c.q. baan ging en dat lag nogal ver weg, reed zij gemiddeld een paar dagen 600 of 700 km per dag. “Dat is normaal hier”; een echte Aussie toen al. Maar ik begrijp dat de afstanden hier ontzettend groot zijn en je geen weken over een reis kan doen. Als wij naar Groningen gaan, vind ik het al “ver”…. Enfin, we kwamen uiteindelijk bij de prachtige Ebor Falls (zie foto) in de staat NSW (jullie begrijpen deze afkorting natuurlijk: New South Wales), Irene woont in de staat QLD (Queensland). Helaas mogen honden niet in nationale parken, zelfs er niet door heen rijden (voor alle zekerheid voordat iemand reageert met dat honden niet rijden, néé, dat kunnen honden niet, haha (P.S. de (lach)icoontjes worden niet overgenomen. Ik schrijf dit eerst in Word, voordat het overgezet wordt op de reis-mee-pagina), dus we konden er niet met zijn drietjes heen. Irene is met Marley ergens anders heengegaan. Irene heeft hier vroeger gewoond en gewerkt en heeft de falls toen al gezien. Toen ze ons weer kwam ophalen, heeft Rob (ja, die kookt heel lekker, maar maakt ook lekkere broodjes, dus never change a winning team, ieder zijn ding, toch) lekkere broodjes op een parkeerplaats gemaakt. Het regende en er waren amper restaurants in de buurt, vandaar dat we alles zelf mee hadden.

Het weer liet ons vandaag een beetje in de steek, aardig wat regen, afgewisseld met droge periodes met zon. Voor de komende dagen ziet het er gelukkig droog uit. De temperatuur blijft steeds aardig boven de 20 graden. Dat vinden ze in Queensland koud. Nou, wij doen een moord voor die temperaturen in de herfst… Dat begrepen jullie natuurlijk al, dat het hier in Australië herfst is.

Na inchecken in ons motel, hebben we wat eten laten brengen. We waren te moe om er nog uit te gaan, behalve Marley uitlaten natuurlijk. We hebben de reis voor morgen met elkaar besproken, want er moest het een en ander omgegooid worden door omstandigheden en nu zit ieder in zijn kamer bij te komen en gaan we op tijd naar bed, want de volgende verre rit staat bijna voor de deur. Blijf ons volgen, dan komen jullie er van zelf achter.

Groetjes,

Linda

P.S. We merken dat de jetlag nog steeds niet helemaal verdwenen is. We worden 's nachts nog steeds wakker en blijven dat ook! Weten jullie wat we dan doen? We nemen een bakkie en praten de dag door. Daarna gaat het slapen weer goed!!

Barb

Super om jullie te kunnen volgen. Fijn dat jullie eindelijk bij elkaar zijn.