robenlinda.reismee.nl

Vrijdag 22 april relaxdagje

Vrijdag 22 april 2022

Relaxdagje

Wat vinden we al die berichten op ons blog toch leuk! Dank daarvoor.

Vandaag nog een heerlijk relaxdagje gehouden. Lekker “uitgeslapen” tot 8.00 uur en we kunnen wel stellen, dat de jetlag zo goed als weg is. Rob en ik hebben wat boodschapjes gedaan en alvast de koffers herpakt voor onze trip van morgen, want niet alles hoeft mee. De rest zetten we bij Irene in huis.

Vandaag nam Irene ons mee naar een paar belangrijke plekken voor haar. We begonnen eind van de ochtend bij de universiteit, Tafe, waar Irene 2 jaar lang heeft gestudeerd. We mochten niet naar binnen en hebben dus alleen de buitenkant gezien. Grote gebouwen. Daarna nam Irene mij mee naar de manicure als verrassing en ik loop nu rond met rode nageltjes. Ze had Rob ook uitgenodigd, maar die heeft de uitnodiging maar afgeslagen, omdat het niet zijn ding is ? Rob nam Marley mee en heeft een paar uur gelopen met haar in het Doggy Park (met meer, waarin zij heeft gezwommen).

Na de manicure had Rob bij ons in het appartement de lunch verzorgd. Na de lunch gingen we op pad naar het werk van Irene. Zij werkt als dieselmonteur bij Isuzu Trucks. Wie had dat toch ooit kunnen bedenken enkele jaren geleden? Ik vind dat zo stoer van haar! Ze leidde ons daar rond en liet van alles zien. Helaas ben ik a-technisch, maar Rob daarentegen niet. Die heeft ook in de techniek gezeten, dus wist overal wel van. Het grappige is dat Irene de Engelse benaming kent (haar studie was in het Engels) van alle gereedschappen en Rob de Nederlandse ? Irene heeft een eigen toolbox moeten aanschaffen met allerlei apparatuur en gereedschappen, dat duizenden dollars waard is! Rob vond het allemaal mega-interessant en ze hebben daar samen lekker over zitten keuvelen en hij (ik natuurlijk ook) is megatrots op haar. We hebben ook haar baas, Adam, ontmoet, die tevens een goede vriend van Irene is. Een leuke vent. Als die twee met elkaar praten, praat Irene in het Australisch, met dat “knauwerige” accent, zeg maar, zoiets van “Hello, mate”. Heerlijk! Volgens mij zetten we ook even een foto van haar werk bij de fotogalerij. Daarna reden we naar een (weer andere) mall, hebben wat geshopt en een bakkie gedaan.

We hebben Irene naar huis gebracht, want zij ging Marley nog wassen (zie foto) en toen was het gebeurd met het mooie weer. De regen kwam en het bleef regenen….. hoewel de temperatuur nog wel lekker is. We houden een rustig avondje, ieder in zijn eigen onderkomen en morgenochtend om 8.00 uur pikken we Irene en Marley op en beginnen we aan onze rondreis van 8 dagen. Hoe dat eruit komt te zien, blijf ons volgen en je weet alles ?

P.S. Het links rijden gaat Rob al beter af, hoewel hij vanmorgen toen we wegreden toch nog op de rechterhelft reed…. Maar oefening baart kunst! We gaan het overleven hier (hopelijk).

Groetjes,

Linda

Corrie

Wat zijn jullie verslagen leuk! Kijk er elke keer weer naar uit. Net of we er een beetje bij zijn. Fijne trip!!!?‍♀️??

Karin

Heb al jullie verhalen nu pas gelezen! Geweldig wat leuk!
Vanaf nu ga ik jullie elke dag volgen?
Vee plezier met jullie vakantie in de vakantie en het samen zijn

Anneke Martens

Wat een leuk verslag weer Linda,
Jij en Rob zijn aan elkaar gewaagd wat dat betreft. Beiden schrijven jullie beeldend?. Wat een stoere chick is Irene, dieselmonteur, echt knap voor een vrouw. Die motoren zien er altijd zo ingewikkeld uit! Het links rijden gaat steeds beter lees ik, Rob komt straks thuis als een linkse rakker en jij als een diva met je rode nagels. Veel plezier op reis met zijn drietjes en Marley.